Nu är jag tillbaka till tystnaden

Pjuuuuh, vilken helg de har varit! Har faktiskt inte haft tid till att sätta mig vid datan och bara tagit de lungt en stund. Bara för att upptadera er om mitt liv, så drar jag några snabba rader om helgen;

Fredag: På kvällskvisten pallrade jag och Joakim oss iväg för att hämta min änglar, i systers stuga. När vi kom dit så vart de ett race mellan Saga och Malte, lite surr med systeryster och en trasig bildörr. Det där med bildörren var såklart mitt fel, men jag hoppas inte min far blir allt för arg på mig för de! Sen var de in till Sollefteå lite halv snabbt, och i säng med ungarna och tv-mys med Joakim.

Lördag; Upp tidigt, väcka Olivia och Tyra, Invänta Sara som skulle ta med sig Olivia ner på sin såkallade samling med laget. Vi andra gjorde oss klara och käkade frukost. Sen bar de iväg på match. Tyvärr förlorade Olivias lag, men Olivia gjorde iallafall ett mål och är hur duktig som helst. - Lik moster, eller vadå? Efter matchen så tog Sara över ungarna en stund, medans jag skulle skjutsa Joakim hem och hämta hem Malte. Alltså, tillbaka till stugan och där vart de ännu ett race mellan Saga och Malte. De hela slutade med en blöt illaluktande Malte. Tillbaka till Sollefteå senare, och for och handlade. Lagade tacos till middag. Och gott vart de. Stök och bök hela kvällen och en massa surr med Säära efter de att vi fått ungarna i säng. Kan ju också meddela att Säära hade glömt lyset på, på sin bil under tiden jag skjutsade Joakim och hämtade Malte. Alltså, i ca 2 timmar. Vilket alltså innebar en strömlös bil för Säära. Yeejh!

idag, började dagen med att vi käkade lunch med flickorna, sen gjorde dom sig klara för att fara på kalas. Sara ville komma iväg i skaplig tid för att hon skulle hem till sin pappa. Ja, visst. Sara ringde en annan Sara som kom med startkablar och sin pappa. Visst, gick ju hur bra som helst. Säära brummade iväg till sin lägenhet för att hämta lite som hon skulle ha med sig till sin pappa, kom tillbaka och drack kaffe med mig. En unge for iväg på ett kalas, och Sara hade tänkt att fara. Då vipps, är hennes bil strömlös igen. Yippiejejj, tänkte vi. Och den andra Sara hade börjat jobba så hon kunde inte komma med kablarna. Så Sara fick ta min bil, fara iväg och hämta dom. Sen skulle alltså jag och Sara, själva fixa de där, med Johan i telefon. Aaa, lite snabbt, vi kopplade rätt och allting, men Säära hade råkat dra av någon liten kabel så de gick inte riktigt som vi ville. Men som tur va, så var Markus i Sollefteå, så han svängde in och räddade Sara. Fick igång bilen och Sara kunde ta sitt pick och pack och fara hem. Efter de att lillungen hade farit iväg på sitt kalas, städade jag undan lite och sen tog jag med mig Saga och for hem. När jag kom hem, så for jag och Jocke och handlade lite ondödiga saker och sen skjutsade jag han till Markus. Så, nu är jag alltså hemma själv och njuter faktiskt av att de är tyst. Eller, tyst och tyst. Saga ligger och snarkar som en gris. Hon har nämligen inte fått sovit mycket denna helg. Så hon kommer antagligen att sova en, två dagar nu. Nu ska jag koka kaffe och bara chilla tills Jocke kommer hem och gör mat!

Liten, liten uppdatering vart de. Dock tog jag inte med allt som hänt denna helg. Men mycke skratt och massa tjaffs och surr har det iallafall varit.  Ååh, jag älskar mina änglar så mycket!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha ja huvudsaken hom inte fryser lilltösen. =P Haha, försök få på Bettan en sådan du.. Haha.. Jag har en reflexväst på vintern åt henne, det tog 4 dagar och en massa godis för att få henne att acceptera den.. Haha..

2008-08-31 @ 16:23:38
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaa, det är konstigt att hon är så stor!! :P



Haha, charmigt att hon snarkar! :)

2008-08-31 @ 17:51:37
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: M.

Okej :) Ja hon är verkligen underbart fin!

2008-08-31 @ 18:25:55
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0