Lungt och skönt

Den här natten gick hur bra som helst att jobba. Fast den kanske var lite för lugn för min smak. Man blir ju bara tröttare och tröttare ju lugnare det är. Strax efter sju i morse fick jag fara hem, men hade ju lovat min gullegplutt att jag skulle skjutsa honom till bussen. Så sängen fick vänta till kvart i åtta istället. Men då var jag såklart inte överdrivet trött, så jag låg och vred och vände på mig tills klockan var runt nio. Och antar att jag somnade sen, för ögonen for upp då min kära mor kom in i rummet och väckte mig klockan tre.

Snabb som jag är så gjorde jag mig klar och for till Mia. Vi tog en fika och surrare lite strunt, sen hämtade jag upp Jocke och så for vi tillbaka till Bispgården. Och nu fördriver jag lite tråktid här, med att skriva lite ointressant fakta.

Antar att kvällen inte kommer att ha speciellt mycket att erbjuda. Förmodligen blir det bara en lugn och skön kväll. Kanske lite mys framför tv:n om min man har lust med de. Han har gått och blivit en liten data nörd så han sitter och lirar "Rune" hela tiden. Vilket inte jag tycker är speciellt roande. Fast som man säger, "lite roar dom små".

Fantasin tog slut, för verkligheten tog över och jag insåg att jag inte hade nånting intressant att skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0