Kamphund?

Personligen, så tror jag att det inte har ett skit att göra med vilken hundras man har. Jag tror att vilken hund som helst, kan bli en "bad one", kamphund. Helt klart beror de på ägaren och hur den personen uppfostrar hunden. Jag är så trött, så jävla trött på att höra ; "ja, man vet ju hur dom är", "man blir ju lite orolig", "varför har du köpt en kamphund och inte någon bättre", "dom är ju bara arga" och så vidare, då jag har med mig Saga. Skit ner er säger jag bara. Vadå kamphund, vadå bara arga? Staffordshire bullterrier, pitbull, rottweiler, dobberman, amstaff - biffiga hundar, men så himla fina. Och jag kan bara prata för min hund, min Saga, och hon är helt underbar!

Pudel, Golden Retriver, Dalmatiner, Taxar, you name it, kan också bli - som alla kallar de - elaka hundar. Arg, arg, arg, arg. Jag blir så arg. Som tillexempel, i tidningen för några månader sen. Så var de en hund, som flugit på en unge. Och ungens mamma, hade en amstaff. Iallafall, så flög den andra hunden på hennes barn. I ungefär den sista meningen i den artikeln så stog de att hunden var en blandras. Dock ingen blandras av dessa -staffordshire bullterrier, pitbull, rottweiler, dobberman, amstaff. Men så fort de är någon av dom hundarna, så blir de feta jävla rubriker, en första sida till och med!



Kommentarer
Postat av: M.

Håller med fullständigt!

Vi kan ju bara prata för våra hundar, men vilken hund som helst kan man göra elak. Beror helt å hållet på ägarn.



Som igår då vi var på folkrace. Då var det en gubbe som frågade vad det var för ras. Då jag sa vad det var för ras vart ögonen stora som klot och så sa han till Nikki "DET ÄR BÄST ATT DU ÄR SNÄLL NÄR DU BLIR STOR!" Hm.. och alla andra gav bara svaret "Aha......" för att sen titta bort och gå iväg.



Och jag kan bara säga att.. min svägerska var också där med hennes två hundar (blandraser mellan chihuahua, lhasa apso och nå pudel m.m) Dom var MKT aggresivare mot andra hundar än vad Nikki var.



Usch, man blir så less!

Dom flesta tror ju att själva ordet "kamphund" innebär ras. För säger man kamphund så tänker alla automatiskt på pitbull, amstaff m.m. Ingen tänker på att det lika gärna kan vara DEN UNDERBARA golden retriver. som f.ö är den farligaste rasen man kan skaffa. Men det är det inga som tänker på...

2008-09-21 @ 16:00:13
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!Håller med till fullo!Det är lika känt att små hundar är typ det ettrigaste som finns o gärna biter folk i fingrarana,beror säkert mest på att de är ju så "söta" o ägarna inte uppfostrar de ordentligt o daltar me dem bara!Vill gärna köpa en "kamphund" för jag tycker de är så snygga,men det är ju tiden för en liten valp som saknas för mej..Har för stunden en gammal stövare o en liten dvärgschnauzer.. =) Hade!

2008-09-21 @ 18:43:26
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: M.

Ja jag blir förbannad jag med. USCH.

Jo det går bara finemang:) Lite segt med koppelträningen bara, hon gillar det inte riktigt ännu =/ Å så är hon inte rumsren än heller. Men annars så:) Hon är så jäkla go! Har aldrig träffat en goare hund alltså.



Hur fick du Saga att gå i koppel? Tränade du varje dag med henne? Nikki sätter sig på arslet och vägrar gå. Vill ju inte direkt dra i na heller. Har läst nånstans att man inte ska göra det. Men jag vette fan. Svårt sånt här!:P

2008-09-21 @ 22:31:34
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Haha jo visst är vi lika:P Många som säger det:P

Det enda han har fått ifrån sin pappa är mun-partiet. Resten är ifrån miig. höhö.



(glömde ta med detta i förra inlägget:P)

2008-09-21 @ 22:32:34
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0