Att söka jobb

Idag är jag ledig, och har inte gjort speciellt mycket hittills. Nadja sov hos mig i natt, och vi kollade på en värdelös film igår och även en idag. Nu är jag iallafall hemma hos mamma. Jag sitter och kollar lite inne på arbetsförmedlingens hemsida. Och det finns inte direkt några jobb som faller mig i smaken. Eller ja, men hur stor chans är det att få dom som verkar vara ganska okej? Det är svårt. Jag vill inte bara jobba för att tjäna pengar, jag vill tycka att det är kul också. Men tydligen så kan man ju inte få allt på en gång.

Jag måste komma på vad jag vill göra med mitt liv. Eller iallafall vad jag vill göra nu för stunden. Om jag vill sätta mig i skolbänken igen, eller om jag ska försöka att fixa ett annat jobb. Jag vet iallafall att jag inte vill bo kvar här, jag kommer att säga upp lägenheten inom de närmsta dagarna. Men vad jag ska göra efter mina 3 månaders uppsägningstid, det har jag ingen aning om än. Visst så har jag dagar kvar, så att jag kan stämpla. Men vad är egentligen det att hurra för? Jag måste ha nånting att göra, annars vet jag själv att jag kommer bli galen. Komplicerat livet ska vara ibland.

Kommentarer
Postat av: nadja

haha ja filmen vi såg med den första sög verkligen balle.. haha kass film nå jävulskt..

2009-08-13 @ 12:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0