Min lediga dag

Trots att jag har varit ledig, och faktiskt tänkt lata mig hela dagen, så har jag haft fullt upp. Slog upp ögonen runt kvart i 10 i morse, låg och kollade på tv ett tag. Sen klev jag upp och gjorde mig klar, åkte sen till min gammelfarmor och fikade. Lyssnade på massa saker som hon berättade om och det är så himla mysigt att höra på hur hon hade det då hon var liten. Alla gånger kanske det inte var så lätt, men idag är hon 93 år och nästan mer på hugget att göra saker än vad jag är. - Det gillar jag! Massa fika bjöd hon också på, sen bjöd hon också på mat. En av mina favoriter, även hennes, stuvade makaroner och korv. Jäklar, vad jag blev mätt!

Sen när jag kom hem hit, så har tiden bara försvunnit utan att jag tycker att jag gjort nånting speciellt. Men, jag har gjort det vanliga. Plockat, diskat, gått en långis med Saga, pratat i telefon och suttit och lekt i PS. Nu väntar jag på att Mia ska komma och göra mig sällskap, över natten. Äntligen får jag lite sängsällskap. Fast, jag hade nog önskat att Jocke kunde komma hem över en natt och göra mig sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0