Tvättstugan några timmar

I morse tyckte jag att jag var uppe i rimlig tid. Runt 9 klev jag upp och gick ut och gick i över en timme. Skönt var det vill jag lova. Sen när jag kommit tillbaka in, så gjorde jag mig lite frukost och sen satte jag igång med "rensning av mammastvättstuga". Eftersom att jag är ganska petig av mig, och att jag ett tag framöver kommer att tvätta mina kläder där, så måste det vara fräscht (- stavas de så?). Egentligen finns de massa mer som jag kan slänga långt åt helvete, men min kära mor är en sån människa som hela tiden ska spara för att det sen nångång, kan vara bra att ha. Iallafall så har jag fått lite ordning, och snart har jag tvättat alla kläder som låg i högar runt om i hela tvättstugan.

Ikväll blir det en sväng till lägenheten, och ska ta lite plock där ifrån. Snart är det klar. Snart är det tomt. Snart är jag hemlös. (Nåja, boende hos mamma och pappa igen). Måste gå och kolla hur fan det går för potatisen, mamma tvingade mig att koka potatis tills hon kommer hem från jobbet.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hehe, ja där ser man. Låter som Mayvon kan ta det lugnt med städningen ett tag nu när du finns i huset.

2009-11-13 @ 19:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0