Att sakna

Det är många människor som saknar. Flera människor kan sakna efter att ha varit ifrån en annan person bara någon dag. Men jag förstår dom människorna. Det är tufft att sakna. Jag har saknat länge nu, nästan för länge. För snart 3 månader sen, sa jag hejdå till min honey. För snart 3 månader sen fick jag pussa på honom en sista gång, hålla om honom en sista gång, vara i hans närhet en sista gång på länge. Det var också tufft. Att sen sätta sig i bilen och köra hela långa vägen hem, ensam, med tårar i ögonen och ett hål i hjärtat, gjorde inte saken bättre. Jag vet inte hur många gånger jag stannade på vägen hem och grät, miljoner tårar.

Från att ha träffat varandra i stort sett varje dag i 4 års tid, till att vara ifrån varandra och inte träffa varandra på flera månader. Det går inte att förklara den saknaden riktigt. Joakim är min bästa vän, och jag saknar honom, varje dag. Jag kan inte förstå hur jag har klarat det här riktigt. Jag antar att jag inte riktigt känner mig själv. Vad jag klarar av, är kanske egentligen mycket mer än vad jag tror och vet.

Samtidigt är det jobbigt att inte riktigt veta hur allt kommer att bli sen. Det kanske går helt åt helvete, eller funkar hundra gånger bättre än det någonsin gjort. Vad vet jag? Det återstår att se. Men jag vet vad jag hoppas och jag vet vad jag vill.. tror jag. Jag vet iallafall att en plats i mitt hjärta, kommer alltid finnas för dig. Jag älskar dig, hjärtat och jag är mer än stolt över dig!

Men det jag ville komma fram till, det är att jag hatar att sakna. Over and out


Kommentarer
Postat av: M.

Du är stark Petra!

Å jag som klagar över att Benny drar varje vecka, men ja får iallafall träffa han på helgerna..

Får man fråga vart Joakim är någonstans? Du behöver inte berätta!

2009-10-14 @ 22:44:27
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0