Dag 01 – Presentera mig själv

Okej, det är väl kanske dax att börja med det här nu. Till veckan kommer jag troligtvis få till internet hemma hos mig (om det inte kommer jävlas såklart) - men jag håller tummarna. På de här sättet så kommer nog min blogg hålla igång ett tag till..

Jag ska alltså presentera mig själv nu. Jag har alltid haft svårt för att skriva om mig själv, för jag får liksom aldrig till nånting bra. Men, Petra heter jag. 22 år (och ja, jag har redan börjat fått åldersnojja), bor just nu i Östersund med min staffetjej Saga, där jag förmodligen kommer att tillbringa minst ett år. Trodde aldrig att jag skulle flytta tillbaka till denna stan, men tji fick jag, här är jag igen. Jag har precis börjat plugga igen, efter några års ledighet ifrån skolböckerna. Jag flyttade hemifrån första gången när jag var 15-16 år, och flyttade faktiskt då till Östersund. Gick gymnasiet på Wargen, Barn och fritid i 3 år. Studenten- 07 och jag har nog aldrig varit så lycklig som jag var just den dagen.

Starten i Östersund då vart inte direkt som jag hade tänkt mig. Hamnade lite fel och problem hit och dit, men det löste sig till slut. Bodde till en början med Mia, men flyttade sen till egen lägenhet och sen flyttade jag ihop med min dåvarande pojkvän. I cirkus 5 år höll vi ihop, genom allt. Och då menar jag allt. Men nu i sommar så gick vi skilda vägar. Efter mina 22 år på denna jord, så har jag lärt mig att aldrig ta någonting för givet. En dag kan allting vara försent. Man har bara ett liv, så lev här och nu.

Det får räcka så, mer behöver ni inte veta just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0