Once again

Nu är jag hemma hos pappa igen. Jag känner mig trygg här på nått sätt. Det är skönt att komma hit och faktiskt bara gå runt, slappa vid tvn eller datan och inte göra nånting. Det känns som att mamma är här, och det värmer i mitt hjärta.

Igår jobbade jag. Det gick hur bra som helst. Lite nervöst var de eftersom att det var "första gången" jag skulle vara själv hela dagen. Men det gick bra, och faktiskt så skrattade jag massor av gånger också. Jag trivs. Helt annorlunda, även fast det påminner så mycket om vad jag har hållt på med tidigare. Ja, det är svårt att förklara. Ska vänta på att tvätten blir klar, sen pallrar jag mig hemåt igen. Och antagligen blir det nog bara slapp framför tvn ikväll. Igår, när jag hade lite tid att tänka, så började jag känna mig dålig. Jag har inte träffat Marie, Mia eller Nadja på jätte länge. Men det har varit mycket nu, och mitt huvud kommer nog snart explodera. Ibland vill jag göra massa saker, så jag slipper tänka och ibland kan jag inte göra annat än bara sitta och glo in i väggen. Jag ska försöka att komma och hälsa på er flickor, nu är trots allt bland de bästa jag har.

Jag ska försöka göra någon nytta här hemma. Kanske städa lite grann, och kolla om det ska göras mat i huset. Vi få se hur det går. Vet inte riktigt när jag skriver nästa gång. Men ni måste peppa mig på att fortsätta. Tack Denise - det värmde faktiskt!

Mamma, älskade mamma. Jag har tänkt på dig mycket nu. Men jag har samtidigt skrattat för att jag tänkt på hur mycket du kunde slänga hur dig på sån liten stund, eller ett helt fel tillfälle. När du alltid skulle försöka att få mig att skämmas. När du skrattade åt allt och ingenting när du var trött. När du fanns, var allt så mycket lättare. Men jag vet ju, att du finns nu också, men på ett helt annat sätt. I mitt hjärta, har du en stor plats. I hela mitt liv, kommer jag sakna dig och älska dig. Det gör mig stark. Du gör mig stark mamma. Den 18/5, kommer jag hedra dig mamma, med en tatuering. Jag vet inte riktigt vart den ska sitta. Men jag vet att jag aldrig kommer att ångra mig. Jag älskar dig, mamma. Föralltid.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag saknar dig med gumman. Och, jag håller med Denise, det är så roligt när du uppdaterar. Jag blir alldeles varm i hjärtat av det du skriver. Älskar dig, du är bäst!

2010-04-01 @ 09:01:20
URL: http://annasmammamarie.wordpress.com
Postat av: mias

Jag saknar ditt bloggande enormt,blir så glad då jag ser att du skrivit. Men jag förstår att det går väldigt upp och ner för dig. Snart flyttar vi till Sundsvall, men Nadja kommer att bo kvar i huset, det blir bra det så kan du ju alltid åka till hon och bara vara och dricka kaffe och ligga och bara slappa. Krama gulliga Saga från mig och stor kram till dig gumman.

2010-04-01 @ 17:04:22
Postat av: Nadja

Alltid lika roligt när du skriver gumman, är inne och kollar varje dag efter nya uppdateringar..

Det är bara att ringa, smsa eller bara att dyka upp, du vet vart du hittar mig =).



Du betyder väldigt mkt för mig med, de har du alltid gjort, de vet du! Saknar dig. <3

2010-04-01 @ 17:30:04
URL: http://nadianen.blogg.se/
Postat av: moster cicki

saknar dig här hemma hoppas du har det bra,vi syns snart.veronica o savanna vill komma på visit efter påskveckan kram!!

2010-04-01 @ 19:10:44
Postat av: Mia

Det är ingen brådska honey, jag förstår om det tar tid mellan gångerna nu. Ibland måste det få göra det...<3

2010-04-02 @ 11:30:56
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0