Förbannade söndagar

Jag tycker egentligen inte alls om söndag. Och nej, jag vet inte riktigt varför. Antar att det är för att det är måndag i morgon, och man har en hel vecka fylld med saker man ska göra. Jag tror att jag jobbar hela veckan, utom torsdag. Plus att jag jobbar hela helgen som kommer. Visst det blir pengar, men trött kommer jag garanterat att vara. Inte nog med att det är en hel vecka med jobb, så måste flytten bli helt klar och städningen och sen kommer Malte i morgon så då är man hundvakt också.

Ikväll vart det iallafall middag på Holmsta. Jag, Jocke, Mami och Papi. Såklart drack alla utom jag, så jag hade det inte speciellt kul. Var väl inte meningen att det skulle bli så länge. Men folk rullade in och musik spelades, så det var väl roligt för dom andra. Fast jag pallade inte trycket så jag raceade hem och funderar nu om jag ska ta en kvälls dusch, eller bara gå och lägga mig? Det blir en lång, lång, lång dag i morgon. Börjar jobba klockan 7 och slutar inte förrän 16.30, och då bär det iväg in till Östersund för att hämta det sista grejerna.

Nu är jag ensam i hela huset, eller jag har ju Fanny men hon står ute och skäller som bara fan. Förstår faktiskt inte vad det är hon skäller på. Dörren står öppen så att hon kan gå in om hon vill, men nej då, det är nånting annat som är fel. Mitt sällskap vart kvar nere på Holmsta och antar att en och en annan öl till kommer att slinka ner. Men duktiga jag for hem, eftersom att jag ska jobba i morgon. Ja, man kan inte annat än att bli less ibland.

God natt då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0