1 timme och 15 minuter senare.. typ..

... sitter jag på samma ställe som sist jag skrev. Fast jag har varit ute och sprungit i ca 40 minuter. Men, nu blir de till att vila. Jag trodde bara att det var att tjura på, så skulle min värk i benet gå över. Men inte då. Det värker så förbannat just nu, det känns som att jag skulle vilja dra ut mitt ben så att det minst skulle bli 2 meter längre. Benhinneinflamation, tror mamma och moster att det kan vara som är på g. Och ja, det innebär att jag inte kan springa på någon dag till att börja med. Som tur är så har jag inte så ont då jag bara går.

Läste lite om de nu, och det står att det kan ta lång tid att läka. (Om det nu är det jag håller på att få) Så det är bättre att jag tar det lungt ett tag, än att jag kommer ha ont länge.

"Det finns flera saker man kan göra för att förebygga benhinneinflammation

  • Träning, likt alla muskler kan tibialis tränas för att klara av ansträngningen vid löpning. En sådan övning är att gå på hälarna.
  • Stretching, särskilda stretchövningar kan förhindra eller lindra benhinneinflammation. En sådan övning är att sitta på knän med fötterna under baken och sedan luta överkroppen bakåt. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0