Även jag kan vara snäll

Jag borde ha tänkt efter en extra gång innan jag gav mig in på detta. Ni undrar kanske vad jag har hållt på med sen jag skrev sist? Det kan jag tala om för er nu ; Jag har städat. Eftersom att mamma och pappa var borta över helgen så var jag husvakt. Igår eftermiddag, efter jag hade jobbat klart och varit ute och sprungit, somnade jag till i soffan i kanske 20 minuter. När jag vaknade, så kände jag mig som världens mest lataste människa och jag hade ganska mycket energi, så jag började städa. Först köket, sen hallen, sen den andra hallen, sen mitt gamlagamla rum, sen mamma och pappas sovrum, sen toaletten. Jag skurade, dammade, dammsög och torkade till och med av skåpdörrarna, ja and so on. När jag var klar på övervåningen så gick jag ner, och tog itu med de kaoset jag hade i mitt gamla rum. Kläder över allt, gamla som nya. Rensade i garderoben som de bara hängde massa fula och gamla kläder jag har haft. Slängde alltihop nästan, och de slutade med att jag fyllde 4 stora svarta sopsäckar. När jag var klar med de rummet, så tog jag toaletten och hallen nere. Sen slocknade jag så fort jag la mig i sängen och skulle kolla på tv. Snacka om att jag var trött då jag äntligen var klar med städningen.

I morse vart jag ganska nöjd över mig själv. När mamma och pappa kom hem, så vart dom nog lite chockad över att jag, just jag hade städat, åt dom. Det har nog aldrig hänt tidigare. Men jag har faktiskt varit duktig idag också. Jag har putsat fönster och bytt gardiner i köket, hallen och pappas kontor. Jag börjar känna mig ganska slut i kroppen nu faktiskt. Ikväll blir de en promenad, sen har mamma köpt en film som vi ska kolla på. Män som hatar kvinnor, ska jag äntligen få se. Jag har läst alla böcker, och dom är hur bra som helst. I morgon är det jobb som gäller igen. Jag ska jobba lite extra också, så jag antar att jag inte slutar förrän runt 18 i morgon. Pengar vill jag ha, och pengar ska de bli!

Ja, nu vet ni vad jag har hållit på med.
Ibland är jag helt enkelt för bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

måste säga att jag är imponerad, sånna talanger visste jag inte att du hade :)dom måste ha blivit väldigt glada. Om du skulle få ett liknande infall igen är du välkommen till sundsvall. kram

2009-08-30 @ 22:13:41
Postat av: Ullis

Duktig du Petra..

Vill du följa med mig hem sen när jag åker neröver.. Kan också behöva lite hjälp.. ;o)

Fin bild!!

Kraamisar

2009-09-01 @ 09:31:01
URL: http://123minsida.se/ullis_z

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0