Vart är solen?

Nu har jag lite ork att sätta mig ner och få ihop några rader. Därför kanske jag ska dra lite snabbt av vart jag har hållit hus dessa tysta dagar? I tisdagskväll så for jag upp till vackra Umeå, eftersom att min lilllilla kusin Filip tog studenten på onsdagen. Kom dit runt 22-snåret och satt och surrade en stund, tills vi (jag, moster och mamma) knatade ut till en husvagn där vi skulle få sova. Dagen därpå, vid sisådär 7 på morgonen vaknade jag av ett surr. En jävla getig. Jag var så sur, trött och irriterad + att det var riktigt kallt. Vägrade kliva upp och slå ihjäl den jäveln, så jag skrek på mamma så hon fick kliva upp och göra de. Slumrade till en stund, sen var de dax att kliva upp och göra sig klar för att åka vidare på Filips skola och se när dom kom ut. Efter de, raceade alla studenter runt på flak och skrek och jag tog en snabb sväng på stan. For sen hem till min andra moster åt käkade mat och surrade. Runt 18 begav vi oss hemåt igen.

I torsdags jobbade jag till kvart över ett, sen for jag och klippte mig, färgade håret och tryckte dit lite mera slingor. Känns faktiskt som att jag är nästintill snaggad, men jag vet att jag överdriver. Klippte inte mer än 1 cm, men de känns vill jag lova. Sen var jag barnvakt åt sötnosen Tyra och sen tuppade jag av ganska snabbt då hon hade farit hem. Och idag, fredag, har jag jobbat 7.30 -16.30, och är ganska skapligt trött nu faktiskt. Jag ska iallafall umgås med Mia lite grann, då hon har slutat. Men innan ska jag packa upp alla saker som jag hade med mig upp till Umeå. ( Jag förstår inte hur jag lyckas packa med så mycket. Jag var inte ens borta i 24 timmar...)

Vet ni vart solen har tagit vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0