Irriterad idag

Måndagar, dom är ganska tråkiga faktiskt. Men i morse då klockan ringde, och det var dax att kliva upp så var jag både pigg och på bra humör. Fast, det ändrades ju då jag kom på jobbet och såg vad jag skulle pyssla med på morgonkvisten. Aja, sagt och gjort, och levde gjorde jag fortfarande.

Hela dagen idag har varit seg. Men har på ett sätt haft fullt upp men ändå har det varit jävligt lungt. Svårt att förklara, men nu har jag iallafall slutat och sitter hemma hos mamma. Jag har nästan precis gjort egen vaniljsås, och ska snart börja att göra en paj hade jag tänkt. Blåbär och hallonpaj blir det, eftersom att mamma fyller år idag- Grattis. Och ingen av oss gillar egentligen tårta. Eller pappa kanske gör de? Men de struntar vi i.

Jag vet inte riktigt varför (eller jo, det är klart jag vet, men det tänker jag inte skriva, eller berätta om) jag är så jävla irriterad på vissa människor. Jag känner att jag blir mer och mer tokig. Att en dag göra och säga en sak, och att den andra dagen vara helt tvärtom. Sånt gör mig galen. Jag tycker också att det är förbannat pinsamt. Ärligt talat. En del har fan inte mycket innanför pannbenet. Men, jag säger som min kära mor alltid bruka säga - "Det är tur att vi är född felfria!" - Men, och andra sidan så kan man ju faktiskt tro det, då man ser hur andra människor är och beter sig. Näe, skärpning!


Kommentarer
Postat av: hanna

till och med jag vet att Ronny bara äter swartchwald tårta. hoppas pajen smakar och att du tar hand om din lilla mor på bemärkelsedagen

2009-10-12 @ 19:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0