Morgonpiss och morgonpuss

Skönt det är att vakna av sig själv på morgon, och inte väckarklockan som man så många gånger tidigare önskat aldrig uppfunnits. Och ibland är det ganska skönt att inte vakna av att få miljoner pussar av Saga för att hon tycker det är dax att jag ska vakna och kliva upp, så att hon själv får ligga kvar i sängen. I morse vaknade jag innan hon hann väcka mig, så jag tror hon var lite brydd över att jag redan var vaken då hon kom upp i sängen.

Nästan på en gång då jag klev upp, klädde jag på mig och tog en långpromenad med Saga, men på vägen hem så bestämde jag mig på att springa tillbaka. Jag var nära att tuppa av innan jag nådde hem, men jag gav mig inte. Och jag klarade det. Nu är det frulle som gäller, och efter de en dusch. Sen ska jag följa med min kära mor till Sollefteå och så ska jag kolla efter lite nytt smink hade jag tänkt. Fast det blir nog inte så mycket nytt idag, eftersom att det mest bara finns B-affärer i den lilla... hålan. Nej, gröt dax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0