Always, always

Nu har begravningen varit, och det är nu man ska börja att på något konstigt jävla sätt se framåt. Att lära sig leva med de här som har hänt och försöka att komma in i vardagen igen, planera hur framtiden ska se ut och bla,bla,bla. Men det känns, så konstigt. Begravningen var så himla fin, och självklart jobbig. Musiken, blommorna, kortet på mamma. Ja, det var så fint.

Det här hade jag aldrig ens tänk tanken på att de skulle hända, att det ens kunde hända. Det går inte att acceptera, det går inte att göra nånting åt. Skithelvetesatansjävabajs. Året började verkligen inte bra, men jag måste klara mig igenom det här. För min skull, för mammas skull. Jag vet att hon absolut inte hade velat att jag skulle deppa ihop totalt. Men jag skulle inte klara mig utan pappa, storasyster, hela tjocka släkten och Jocke. Jag älskar er!

Jag är iallafall säker på en sak, och det är att jag har mamma nära mig hela tiden. För jag vet att hon inte skulle lämna mig, aldrig. Jag önska bara att jag kunde se henne och prata med henne, skratta åt och med henne. Fina mamma, min fina lilla mamma. I´ll make it, I promise!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du fixar det här,vi har redan klarat 26 dagar! .du vet att jag hjälper dig med det jag kan,och det vill inte säga lite....Vi har kuratortid på fredag kl.10.00 Vi syns i morgon KRAMAR MIAMARIA

2010-01-25 @ 21:31:36
Postat av: Linda

Jag är också säker på att hon är hos dig hela tiden. Hon är så envis och tjurig så inte tusan ger hon sig så lätt inte! Hon kommer se till så du klarar dig igenom det här, för det är det hon vill. Hon vill se dig le och vara glad :)



2010-01-25 @ 22:44:02
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: M.

Du är stark Petra!

Kramar ifrån mig och kottarna.

2010-01-25 @ 23:06:06
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Hedström

Ta hand om dig Petra! Hälsa Ronnie! Bara att höra av sig om det är något gamle vän :) Kram Fredrik

2010-01-26 @ 09:05:52
Postat av: Nadja

Det kom verkligen som en chock, de var nånting ingen hade räknat med, eller ens trott skulle kunna hända. Går inte att förstå att de har hänt.



Saknaden är enorm.

2010-01-26 @ 22:10:48
Postat av: Karin

Petra! Jag tror på dig!

2010-01-27 @ 15:18:04
Postat av: Jannice

Hon hör dig..och hon är där hos dig! Fortsätt prata med henne!!

Jag har också förlorat min mamma..och jag vet att hon finns med oss barn varje dag..precis som din mamma är hos dig!



Beklagar det du fått vara med om..

2010-03-01 @ 19:10:03
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej Petra,

Känns som en kopia av mina känslor att läsa det du gick igenom för ett år sedan. Det finns inga rätta ord, inget kan beskriva sorgen man känner och tacksamheten till vänner o familj. Glutttar på din blogg då & då... och får lite hopp om framtiden.

2011-02-09 @ 18:00:23
URL: http://veraochtom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0