Det brann och sen försvann

Nu är jag lite efter, som vanligt. Skrev aldrig nånting igår efter de att jag och Sara kommit hem. Men vi hade de trevligt hos Marie, med en massa skratt såklart. Egentligen har man en jävla massa minnen, synd bara att man inte tänker på dom oftare. Ibland känns de bara som om att allt var så mycket lättare förut. Nån fler som tycker de?

Idag har jag tillbringat dagen i Sundsvall med Mia. Jag var seriöst hur sugen på att shoppa som helst, men det avtog efter en liten stunds kutande. Vilket kanske var tur för min plånbok. Men hem kom jag med lite saker iallafall. Kan inte ta kort och lägga ut, eftersom att jag är hos mam´a och har inte sladden till kameran med mig. Sen orkar jag inte installera så att jag kan lägga in bilder från min nya (bästa och finaste) kamera. Så ni får vänta ett tag till på bilder. Nåja, det jag hittade var en tröja, ett par skor, nagellack, smycken, en as stor krokodil till Saga och små plock. Det är inte ofta jag kommer från IKEA utan en enda liten sak som är rätt så onödig.

Sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket. Satt i soffan och busade med Saga och så hör jag pappa säga till mamma "Jag tror vi måste ringa brandkåren". Shit, tänkte jag och undrade vad de var frågan om. Sen ropar mamma på mig och jag går och tittar. Och då brinner de så in i helvete i våran grannes hus. Alltså, tänk själv. Jag skulle få panik om det brann där jag bo, jag skulle inte veta vart jag skulle tagit vägen. Alla saker som man aldrig mer kommer att få se, aldrig mer kunna få tillbaka. Nej, usch, jag gillar inte eld.

Kommentarer
Postat av: Mijah

ajdå, de va ju inga bra de där med jackan inte. :/

fan va otcäkt med branden. =O jag hatar fan eld. :p miss u. <3

2008-12-29 @ 21:51:28
URL: http://mijahholmberg.blogg.se/
Postat av: Mia

ja, faktiskt. på nått sätt blev jag glad, men samtidigt...inget att le åt kanske..

2008-12-29 @ 22:00:40
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Jessica

wäh, läskigt.. Jag hade nog inte fattat att man kanske ska ringa brandkåren om det var min granne:P Jag skulle nog inte tänka alls:P

2008-12-30 @ 08:20:52
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0